Začala sa letná turistická sezóna, návštevnosť má dosiahnuť rekordné čísla z roku 2019
Rezort cestovného ruchu a športu očakáva, že sa počas tohtoročnej letnej turistickej sezóny podarí prvýkrát od skončenia pandémie dostať na rekordné čísla návštevnosti z roku 2019. Pomôcť tomu má aktívna marketingová kampaň na kľúčových trhoch aj lepšia koordinácia s krajskými a oblastnými organizáciami cestovného ruchu, a tiež so zástupcami stavovských organizácií, Asociáciou cestovných kancelárií, či Zväzom cestovného ruchu, tvrdí Marek Harbuľák, štátny tajomník ministerstva cestovného ruchu a športu.
Rekordnú turistickú sezónu sme zaznamenali naposledy pred pandémiou v roku 2019, kedy Slovensko navštívilo 6,4 milióna turistov, počet prenocovaní dosiahol 17,7 mil. ,,Letná turistická sezóna je najdôležitejším obdobím pre všetky regióny na Slovensku. Tretina domácich návštevníkov a takmer polovica cudzincov navštívi niektorý z regiónov Slovenska práve počas leta”, vysvetlil Marek Harbuľák, štátny tajomník ministerstva cestovného ruchu a športu.
Slovakia Travel, ktorá patrí pod rezort cestovného ruchu a športu v máji spustila letnú komunikačnú kampaň na zdrojových trhoch v Česku, Poľsku, Nemecku a v Maďarsku, odkiaľ na Slovensko prichádza najväčší podiel turistov. Zároveň aktívne komunikuje aj v severských krajinách, najmä Švédsku a Fínsku, kde eviduje väčší záujem o spoznávanie Slovenska.
,,Pre rozvíjanie potenciálu cestovného ruchu je potrebné výrazne reštartovať a podporiť systém destinačného manažmentu. Kľúčovú úlohu tu zohrávajú oblastné a krajské organizácie cestovného ruchu, ktoré okrem toho, že vytvárajú produkty, sieťujú podnikateľov a samosprávy a propagujú danú destináciu. Procesy súvisiace s poskytovaním dotácie sme tento rok zefektívnili tak, že dotáciu na propagáciu a iné činnosti dostanú tieto organizácie skôr”, dodal Marek Harbuľák.
Slovensko ponúka množstvo zážitkov a prekvapení, čo potvrdzuje aj fakt, že na našom území sa nachádza až 15 000 kilometrov značených turistických chodníkov, 180 stredovekých hradov, 9 národných parkov, či takmer 2 000 termálnych a minerálnych vôd. ,,Slovensko je unikátna krajina, ktorá má čo ponúknuť domácim aj zahraničným turistom. Našim cieľom je aktívne propagovať Slovensko, zlepšovať podmienky pre podnikateľov v cestovnom ruchu, a robiť maximum preto, aby sme dostali viac turistov a zdrojov do regiónov naprieč Slovenskom, uzavrel Tomáš Ondrčka, generálny riaditeľ sekcie destinačného manažmentu z ministerstva cestovného ruchu a športu. Pomôcť rozvoju cestovného ruchu má aj Fond na podporu cestovného ruchu, ktorý má vzniknúť a fungovať už od budúceho roka.